Belváros vs. külváros - a fiatalok egyre inkább utóbbit választják

A belvárosi üzletközpontok elvesztik fiatalabb vevőiket – és ennek nem csak a koronavírus az oka!
Változás az üzletközpontok életében a koronavírus után

Mindenkit sújt a koronavírus és a járványügyi intézkedések is. Természetesen hatással van az üzletközpontokra is, annak üzleteire. De nem csak ez az, ami miatt panganak a nagyobb üzletházak. A fiatalok már nem tartják vonzó lehetőségnek ezeket, a hűséges vásárlók pedig idősödnek.

Egy tanulmány szerint 2020 szeptember-októberében a második hullám előtt a sétálóutcákban majdnem a normális kerékvásásba tért vissza, de míg 2016-ban 45,2 év volt a sétálók, vásárlók átlagéletkora 2020-ban már 47,5 év, illetve 2016-ban 21% volt 25 évnél fiatalabb, 2020-ban pedig 16%. Ez azt a feltételezést erősíti, hogy elsősorban nem vásárolni mennek az üzletközpontokban, hanem sokkal inkább csak kikapcsolódni, barátokkal találkozni, egyfajta közösségi életet élni. Megvizsgálták, hogy 50 év felettiek, illetve a 25 év alattiak hány százaléka szokott bevásárolni a belvárosban: az 50 éven felettiek 2/3-a, a 25 év alattiak pedig fele vásárol be a belvárosban.

A 25 év alattiak 45% a texil-, cipő- és bőráru-választékot jónak vagy nagyon jónak ítélte meg. 36% elégedett volt az elektronikai, sport-, játék- és hobbicikkekkel, mégis nagyon sokan főleg interneten vásárolják meg az adott termékeket. A koronavírus elterjedésének megakadályozására bevezetett intézkedések még tovább emelték az interneten vásárlók arányát. Népszerűbbek az online áruházak, és azt jósolják szakemberek, hogy 2030-ra a divattermékek felét internetről fogják rendelni.

A jóslások az áruházakra is vonatkoznak. A vevők az áruházba járnak informálódni, felmérni a terepet, megfogni, szemügyre venni az árukat, de az interneten vásárolják meg. Nyomás alatt vannak a kiskereskedők, amin a koronavírus még lökött egyet, ezzel sok, bevásárlóközpontban lévő üzlethelyiséget felmondtak.

Fel kell készülni a koronavírus elmúltával a visszaállásra. A bevásárlóközpontokra ezután nem mint a vásárlás színterére kell gondolni, hanem egy olyan közösségi teret kell létrehozni, ahol jól érzik magukat a fiatalok, ahol találkozhatnak egymással, ahol a vásárlás inkább másodlagos az élményszerzés mellett.

Kapcsolódó cikkek

Kiderült: nincs időtállóbb befektetés, mint a skót whisky

Kiderült: nincs időtállóbb befektetés, mint a skót whisky

Egy apa őrült ötlete komoly vagyont eredményezett a fiának.

A mágia varázslatos világa - a berlini bűvészbolt

A mágia varázslatos világa

A berlini Varázskirály bolt már 136 éve őrzi a trükkös tárgyak titkait.

Szomorú, de igaz: már régen nem menő az eBay

Szomorú, de igaz: már régen nem menő az eBay

Egykor az internet elitjéhez tartozott, ám 25. születésnapjára lekörözte a konkurencia.