Óriáskombi imidzsproblémával: leteszteltük a Mercedes E400 d 4Matic-ot
A klasszikus krómrács mögött egy 3 literes, hathengeres dízelmotor foglal helyet, ami 330 lóerőt biztosít autónknak: kilencfokozatú automatika hajtja meg mind a négy kerekét. 5,3 másodperc alatt gyorsulunk 100 km/órára, és onnan is erőteljesen, gördülékenyen megyünk még feljebb.
Fogyasztásunk 6-7 liter körül alakul 100 kilométeren. Akik hosszabb távokon használnák az autót, valószínűleg többet spórolhatnak vele, mint egy 2 literes, négyhengeres modellel. A menetszelet is alig halljuk, a motor is halkan duruzsol, nem hiába képviselte az E-osztály már a plasztikázás előtt is a business classt.
Az asszisztencia megbízhatóan, bár inkább defenzíven működik, a sávtartással nem akad gondunk. Autónk a sebességet az útvonalhoz igazítja, de a kereszteződéseknél hajlamos zavarba jönni: érezhető, hogy nem akar hamis biztonságérzetet kelteni a vezetőben. Fantasztikusan működik ugyanakkor a 360 fokos kamerával felszerelt parkolási segéd.
Az infotainment-rendszer is modernebb, mint a régebbi autókban: a digitális eszközök elrendezése átláthatóbb, mégis mindegyik közel helyezkedik el a sofőrhöz. A Mercedes is bevezette a touchpadet és a touchscreent, ami azonban még sajnos nem annyira precíz, mint a tekerős és nyomógombos megoldások.
A tesztelt modellünk 24 és félmillió forint, még extrák nélkül. A csak egy fokkal gyengébb plug-in hibrid E300 de 4Matic már 23 millióért elérhető. Kinek ajánljuk tehát ezt a modellt? A motorok szerelmeseinek, akik tudják értékelni a hat hengert.