Itt vannak a Toyota és a Suzuki közös autói, a Suzuki Across és a Swace Hybrid

Vannak, akik "Toyukinak" becézik a két új modellt.
Itt vannak a Toyota és a Suzuki közös autói, a Suzuki Across és a Swace Hybrid

A Suzuki soha nem gyártott klasszikus kombit: az utolsó ilyen próbálkozásuk az ezredforduló környékén történt, a Boleno sikere pedig mérsékeltnek sem igazán volt nevezhető.

Az összkerékhajás specialistái sokkal inkább keresett együttműködési -és befektetési partnerek, akik most a Toyotával álltak össze: a Toyota a kisautók piacáról szeretne többet megtudni, míg a Suzuki az autóóriás elismert alternatív motortechnológiájából profitálna.

Az Across Plug-in SUV-val és a Swace Hybrid kombival a Suzuki máris két olyan modellt dobott piacra, amelyek a nagyobb partnertől érkeznek: az egyik a RAV4-en, a másik a Corolla Touring Sportson alapul. Mindkét “Toyuki” csupán egy kis retusáláson esett át, főleg, ami az elülső részüket illeti.

A vezetést illetően is átvették a technológiát: az Acrossban egy 2,5 literes, 185 lóerős benzinmotor dolgozik, ahogyan egy 182 lóerős elülső és egy 54 lóerős hátsó elektromotor is. Az összteljesítmény 306 lóerő, míg tisztán elektromosan használva az autó hatótávolsága 75 kilométer.

A Swace-ben ugyanakkor egy 53 kW erejű e-motor asszisztál egy 1,8 literes, 98 lóerős benzinmotor mellett, az autó összteljesítménye 122 lóerő. Az autó ezen felül 596 literes csomagtartóval büszkélkedhet.

A döntésben a pénztárcánk is szerepet játszhat, mivel az Across 21 millió forintért, míg a Swace feleennyiért, 10 millió 800 ezer forintért lehet a miénk.

Kapcsolódó cikkek

Zoox elektromos autók

Zoox - A startup, amibe betársult az Amazon

A Zoox sikertörténete, azaz hogyan gyártsunk önvezető, elektromos robot taxit.

Lucid Motors

Lucid Motors - A megvalósult ígéret gyár a Szilícium völgyből

A Lucid Motors, a cég, amely anno Mercedes Vitóban tesztelte a 900 lóerős hajtásláncát.

Óriáskombi imidzsproblémával: leteszteltük a Mercedes E400 d 4Matic-ot

Óriáskombi imidzsproblémával: leteszteltük a Mercedes E400 d 4Matic-ot

Az E-osztályba tartozó T-modell azok kedvence lesz, akik értékelik a hat hengert.