Az e-autók új generációjának tör utat a BMW iX3
A BMW elektro-stratégiáját leginkább a “Power of Choice” szlogen foglalja össze. Lejárt a tisztán e-autók ideje, mint amilyen az i3 volt: az új modell dízel, benzin, plug-in-hybrid és e-változatban is piacra kerül.
Az e-motort utunk során alig hallani, csak a rekuperáció kelt némi zajt. Se a szél, se a döccenők hangja nem zavaró az úton, és ha a limuzinok csendjét nem is várhatjuk el tőle, egy SUV-hoz képest az iX3 meglepően csendes.
Belül alig találunk eltéréseket az X3-hoz képest, talán az automata váltót leszámítva. A modell csúcssebessége 180 kilométer per óra, amit lemérhetünk azon is, hogy az e-autó gyorsasága jelentősen csökkenti az e-autó hatótávolságát. Ez igaz a BMW iX3-ra is, amely 74 kWh-s használható kapacitással bír.
Az autó BMW-hez illően sportos, agilisan veszi a kanyarokat, a 286 lóerős e-motor a hátsó tengelyt hajtja meg. Csak a súly 43 százaléka helyeződik az első tengelyre. Aki az ehhez tartozó gombbal felpörgeti az ESP-t, még enyhén driftelni is kezd. A futómű és a kormányzás feszes és még dinamikus is, amennyire két tonnás autónk engedi. Az iX3 dinamikai erőssége a mélyen fekvő súlypont, ami megóvja a kanyarokban való kilengéstől.
A túl dinamikus utazási stílus azonban megnövekedett üzemanyag-fogyasztáshoz is vezet, ahogyan azt tesztutunk során is érezhettük: 140 kilométer alatt 160-at veszítettünk a hatótávolságunkból. Ezzel együtt is élveztük a kirándulást, aminek során 6,8 másodperc alatt gyorsultunk 100-ra. A hivatalos, 460 kilométeres hatótávolság reálisnak tűnik. Működő hőszivattyú mellett 70 kilométernél 15,7 kWh-s átlagfogyasztást állapítottunk meg 100 kilométerre (a normálérték 19,5 kWh).
24 millió forintért autónk nem éppen akciós vétel, ám cserébe olyan extrák is hozzátartoznak, mint a navigáció, a háromzónás klímaautomatika, a panorámatető és a LED-es fényszórók. Aki beéri ennél kevesebbel, az az alapmodellhez 21 millió forintért juthat hozzá.