Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
A járvány miatt gyorsulni kellett, de nem mindenki volt elég felkészült
A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, és saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen. Az e-kereskedelem világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt 1, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki, hiszen a globális kiskereskedelmi piac növekedése a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető.2 A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.3
A saját B2C csatorna előnyei
A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni. Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-nak fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből.4 Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna sok előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, hiszen nincsenek a piacterek által diktált korlátozások.
A dobozos megoldás, ami mégis egyedi
A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra, de nem csak az évi minimum 10 000 darabos szállítási igényeket tudja kiszolgálni, hanem kisebb volumenű megrendeléseket is, ami így akár egy kisebb kereskedőnek is kényelmes megoldás lehet. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást nyújt, és a legfontosabb versenyelőnyhöz is hozzásegíti őket: már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz. A DHL márkanév a biztonságot, a szakszerűséget és az azonnal elérhető szolgáltatást jelenti, melyet nemcsak az egyedileg szabott szolgáltatás csomaggal, hanem a hazai piacon forint alapú díjazással is szeretne erősíteni a vállalat.
„A DHL European Fulfillment Network (DHL EFN) mindenki számára elérhetővé teszi az online kereskedelmet. A raktárlogisztikában, szállítmányozásban nemzetközi és hazai szinten is profi vállalatunk új szolgáltatása lehetőséget kínál minden olyan webshop számára, melyek gördülékeny és követhető raktározást igényelnek a termékeiknek. Az EFN szolgáltatás leveszi a terhet a kereskedők válláról: az implementálástól kezdve a boldog ügyfél mosolyáig, mindent egyben biztosítunk egy webshop számára.” – mondta el Kemény Zoltán, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója.
Hozd a webshopod, a többit mi megoldjuk!
A DHL EFN biztosítani tudja, hogy a webshop tulajdonosa a számára legfontosabb dologgal foglalkozzon: a vásárlójával. Olyan problémákra ad megoldást, mely a webshop tulajdonosok vállát folyamatosan nyomja (legyen az kis-, közép-, vagy nagyvállalkozás). A szolgáltatás lehetővé teszi a másnapi kiszállítást az összes kulcsfontosságú európai piacon: több mint 30 e-kereskedelmi telephely segítségével megvalósított, elosztott jelenlét, amely független az e-kereskedelmi óriásoktól és piacterektől, de képes versenyezni velük. A gyors, akár 3 hónapon belüli rendszer-és folyamat felállítás mellett a teljes átláthatóság biztosított: a rendelés állapota a webáruházban tett kattintástól a vásárló küszöbéig és elégedett mosolyáig követhető. A DHL EFN ügyfelei, ha szeretnék, saját maguk is kiválaszthatják a fuvarozó partnereiket, és csak azért a szolgáltatásért kell fizetniük, melyet valóban használnak.
1 A koronavírus-járvány a Forbes szerint 4-6 évvel gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődését https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/06/12/covid-19-accelerated-e-commerce-growth-4-to-6-years/?sh=38cc966600fa
2 A Fulfillment kézikönyve – DHL Supply Chain
3 Öt e-kereskedelmi trend, és hogyan reagálhat egy változó piac kihívásaira – DHL Supply Chain
4 https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/report/consumer-2020