5 tipp vezetőknek a munkavégzéshez

Nem csak az a fontos, mivel foglalkozunk, hanem az is, hogyan osztjuk be az időnket és hogyan bánunk az alkalmazottainkkal. Ehhez ad tanácsot öt szakértő.
5 tipp vezetőknek a munkavégzéshez

1. A hibrid az új varázsszó a hatékony munkavégzéshez

Home office vagy irodai munkavégzés? Az igazán profik szerint nem kell választani. Fabian Kienbaum, a hasonló nevű stratégiai tanácsadócég vezetője szerint a cégek számára a legoptimálisabb a heti két-három, személyes jelenlétet igénylő munkanap, valamint ugyanennyi home office.

“A személyes kontakt és a szabadság kombinációja a legjobb megoldás” - mondja a szakember, aki szerint megéri olyan rituálékat is bevezetni a munkatársakkal, mint a közös reggeli.

2. Tartsuk tiszteletben a magunk és mások szabadidejét!

Ám akármilyen hatékonyan is strukturáljuk a munkát, home office-ban fennáll a veszélye annak, hogy az emberek túlteljesítenek: végül is nem nagy ügy a főnök hétvégén küldött levelére válaszolni. Cawa Younosi, a SAP személyzeti vezetője azt javasolja, használjuk e-mailben az alábbi aláírást, hogy ne helyezzük az alkalmazottainkat nyomás alá:

“Nem kell megfelelnie az én munkaidőmnek. Kérem, ne érezze kötelességének az Ön munkaidején kívül válaszolni.” Ezt a módszert akár a legfontosabb döntéshozók is átvehetik.

3. Ne éljünk vissza vele, hogy az értekezletek az online térbe költöztek!

Drámaian megnőtt az utóbbi időben a videókonferenciák száma, ezért rengeteg menedzser tart többórás meeting-maratonokat. Ez azonban fárasztó és nem hatékony. Az időbeosztási szakértő, Cordula Nussbaum szerint “törekedjünk rá, hogy a meetingeket legfeljebb 50 percen belül befejezzük!”

4. Adjunk pozitív visszajelzést, és azt is kérdezzük meg, ezt milyen formában várja a másik!

Marco Nink, a német piackutatási intézet Gallup tanácsadója arra biztat: menedzserként kérdezzük meg az alkalmazottainkat, milyen dícséretnek örülnek a leginkább. Vannak, akik négyszemközt szeretnének ilyesmit hallani, míg mások inkább a csapat elismerésére vágynak, netán írott formában szeretnének visszajelzést kapni a teljesítményükről. A szakértő szerint a pozitív értékelésnek mindig egy adott teljesítményhez kell fűződnie, időben ahhoz közel kell megtörténnie és őszintének kell lennie. Ez hosszútávon hozzájárulhat a munkavállalók elégedettségéhez.

5. Gyakoroljuk a pozitív-realista hozzáállást!

Arra semmi szükség, hogy áltassuk magunkat, de fontos az optimizmus - mondja Filiz Albrecht, a Bosch munkaügyi igazgatója. “Az ilyen hozzáállás a pszichológusok szerint is ellenállóvá tesz. Nem minden sikerülhet egyformán jól, ám a rugalmasság és a szolidaritás, amit egy bizonyos helyzetben mutatunk, bátorít és átsegíthet a nehézségeken."

(Fotó: mwitt1337/Pixabay)


Kapcsolódó cikkek

5 tipp vezetőknek a munkavégzéshez

5 tipp vezetőknek a munkavégzéshez

Topmenedzserek, személyzeti szakértők és vállalkozók adnak ötleteket

Ezekkel a tippekkel hatékonyabb lehetsz

Négy tipp a hatékony munkához

Akár diákok vagyunk, vagy már dolgozunk, a határidőket be kell tartanunk. Négy tippünk segíthet abban, hogy lehet ezt a leghatékonyabban elérni.