Négy tipp a hatékony munkához
1. Szüntessük meg a zavaró tényezőket
Mielőtt leülünk az íróasztalunkhoz, minden olyan dolgot hajtsunk végre, ami elvonhatja a munkától a figyelmünket. Legyen az egy fontos telefonhívás, vagy néhány levél megválaszolása, ami könnyen elterelheti a figyelmünket, és arra késztethet, hogy mással, ne a munkánkkal foglalkozzunk. Ezért jobb, ha ezeken túl vagyunk, mielőtt nekivágunk a munkának.
2. Multitasking helyett monotasking (több feladatra figyelés helyett egyetlen feladatra koncentrálás)
Kutatások azt mutatják, hogy a multitasking, vagyis a több feladatra való figyelem hosszú távon nem hatékony munkamódszer. Mivel ha több feladatot kell egyszerre végrehajtani, az a munkafolyamat többszöri megszakításával jár. És az agyunkat ilyenkor mindig új irányba kell terelnünk. Ez megszakításokat eredményezhet, ami a munka eredményességére negatív hatással van. Ami azt jelenti: a feladatokat érdemes különválasztani, és egyiket a másik után elvégezni.
3. A szünetek növelhetik az eredményességet
A teljesítmény növelése, vagy a határidő betartása érdekében, gyakran eltekintenek a munkát megszakító szünetektől. Arra is szoktak hivatkozni, hogy a szünettel megszakítják a munka közben kialakuló flow-állapotot. Pedig a munkát megszakító szünetekre szükség van ahhoz, hogy a teljesítményt újra növelni tudjuk. A szakértők szerint a munkaközi egyetlen hosszabb szünet helyett hatásosabb a több, rövid szünet, vagyis az úgynevezett intervallum-munka (hasonló elven alapul az intervallum-edzés is).
4. A munkahelyet az egyéni igények szerint kell kialakítani
Van, aki kreatívabb, ha némi rendetlenség veszi körül. Másnak az eredményes munkához arra van szüksége, hogy egy szép rendes, szinte üres íróasztalhoz tudjon leülni. A munkahelynek olyannak kell lenni, ahol az illető jól tud dolgozni. Arra is szükség lehet, hogy ne a megszokott helyünkön dolgozzunk. Esetenként eredményesen végezhetjük a munkánkat egy nagy könyvtárban vagy egy kávéházban ülve is.