Márkaépítés nélkül nem megy
Összességében a hűséges fogyasztókat és a versenyelőnyt foglalja magába. Ebben a cikkben tisztázni fogjuk, hogy mit jelent a márka, és melyek a márkaépítés lépései. A végére pedig össze fog állni a kép, hogy miért gondoljuk úgy, hogy márkaépítés nélkül nem lesz sikeres a vállalkozásod.
Mit értünk termék alatt?
A termék szinte bármi lehet, amit piacra lehet vinni, és ezzel ki tudjuk elégíteni a vásárlók igényeit. A termék lehet szolgáltatás, árucikk, egy esemény, ötlet, és még információ is. Felmerülhet a kérdés, hogy mégis hogyan leszünk képesek meggyőzni a vásárlókat, hogy a mi termékünket válasszák a versenytársak helyett? Erre a márkaépítés a válasz.
A marketing ügynökségek online megoldásai segítik a vállalkozásodat, azonban a márka nem azonos a marketinggel, a social media jelenléttel, a hirdetésekkel, sem a logóval, vagy magával a termék nevével.
Mit jelent a brand?
A brand az emberek fejében egy kép, amely létrejön, ha egy adott termékre, szolgáltatásra, vagy vállalkozásra asszociálnak. A kép különböző jellemzőkből tevődik össze, ilyenek a hozzá kapcsolódó érzések, és jellemzők. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha valaki meglátja a cég logóját, vagy meghallja valahol a márka nevét, akkor társít hozzá egy képet és valamilyen érzéseket. A brand megtestesíti az ügyfél elvárásainak összességét. Mindent magába foglal, amire számítanak a termékkel kapcsolatban.
Mi az a márkaépítés célja?
A márkaépítés legegyszerűbben az a folyamat, amelynek során a célcsoportunk fejében kialakítjuk a kívánt képet a termékünkről, vállalkozásunkról. A kulcsszó a bizalom!
Felismerhetőség
A márkaépítés lényege, hogy felismerhetővé tegye a termékedet. Tudj kitűnni a versenytársak közül a logóddal, a csomagolásoddal… és így tovább.
Egyediség
A fő szempont az egyediség. Könnyen hasonlítható az emberi névhez, beszédstílushoz, ezek ugyanis mind egyedivé varázsolnak minket.
Pozicionálás
Az egyéniség összefügg a termék jellemzőivel, hogy miben hisz a márka, mi a küldetése, milyen a minősége a terméknek, és meghatározza az ára.
A márkaépítés fontos lépései
Kezd a kérdésekkel!
Mi az oka annak, hogy elindítottad a vállalkozásodat? Fontos ezt a kérdést boncolgatni, hogy a cél is tiszta legyen, és az, hogy mit szeretnél elérni a jövőben.
Határozd meg a saját célcsoportodat!
Nagyon fontos meghatározni a célcsoportot. Ugyanis, ha a brand-ünk nincs összhangban a célcsoporttal, akkor nehezebben vívjuk ki a bizalmukat. Erre kiváló lehetőség a piackutatás. Még az indulás előtt meg kell ismernünk a célközönséget!
Határozd meg a brand értékeit
Biztosan kijelenthetjük, hogy a te piacodon is vannak bőven más szereplők. Azonban a lényeg abban rejlik, hogy legyen legalább egyetlen dolog, amit nem tudnak lemásolni. Legyél valamiben te a legjobb!
Tervezd meg a márkád arculatát!
Szükséged lesz arra is, hogy a branded vizuális megjelenését is tökéletesítsd! Színek, betűtípusok, és egyéb vizuális szempontok is segítségedre lesznek ebben.
Tervezd meg a kommunikációd hangvételét!
A kommunikáció a lelke mindennek, hiszen nem mindegy a hangnem. A célközönséged stílusához kell igazítanod, hogy baráti hangon, viccesen vagy formálisan fogsz-e velük beszélni.
Kezdj is hozzá a márkaépítéshez!
A tervezés végére érve szeretnénk összegezni a legfontosabbakat. Figyelj oda, hogy az üzeneteid egységesek legyenek. Minden elem fontos, legyen szó a weboldaladról, közösségi média megjelenésedről, hirdetéseidről. Ha képes vagy alkalmazni a fentebb leírtakat, akkor kezdődhet is a márkaépítés!