Márkaépítés nélkül nem megy

A márkaépítés fogalmával nincs mindenki tisztában. Ellenben akik értik, tudják milyen fontos egy erős brand felépítése.
Márkaépítés nélkül nem megy

Összességében a hűséges fogyasztókat és a versenyelőnyt foglalja magába. Ebben a cikkben tisztázni fogjuk, hogy mit jelent a márka, és melyek a márkaépítés lépései. A végére pedig össze fog állni a kép, hogy miért gondoljuk úgy, hogy márkaépítés nélkül nem lesz sikeres a vállalkozásod.


Mit értünk termék alatt?

A termék szinte bármi lehet, amit piacra lehet vinni, és ezzel ki tudjuk elégíteni a vásárlók igényeit. A termék lehet szolgáltatás, árucikk, egy esemény, ötlet, és még információ is. Felmerülhet a kérdés, hogy mégis hogyan leszünk képesek meggyőzni a vásárlókat, hogy a mi termékünket válasszák a versenytársak helyett? Erre a márkaépítés a válasz.

A marketing ügynökségek online megoldásai segítik a vállalkozásodat, azonban a márka nem azonos a marketinggel, a social media jelenléttel, a hirdetésekkel, sem a logóval, vagy magával a termék nevével.


Mit jelent a brand?

A brand az emberek fejében egy kép, amely létrejön, ha egy adott termékre, szolgáltatásra, vagy vállalkozásra asszociálnak. A kép különböző jellemzőkből tevődik össze, ilyenek a hozzá kapcsolódó érzések, és jellemzők. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha valaki meglátja a cég logóját, vagy meghallja valahol a márka nevét, akkor társít hozzá egy képet és valamilyen érzéseket. A brand megtestesíti az ügyfél elvárásainak összességét. Mindent magába foglal, amire számítanak a termékkel kapcsolatban.


Mi az a márkaépítés célja?

A márkaépítés legegyszerűbben az a folyamat, amelynek során a célcsoportunk fejében kialakítjuk a kívánt képet a termékünkről, vállalkozásunkról. A kulcsszó a bizalom!

Felismerhetőség

A márkaépítés lényege, hogy felismerhetővé tegye a termékedet. Tudj kitűnni a versenytársak közül a logóddal, a csomagolásoddal… és így tovább.

Egyediség

A fő szempont az egyediség. Könnyen hasonlítható az emberi névhez, beszédstílushoz, ezek ugyanis mind egyedivé varázsolnak minket.

Pozicionálás

Az egyéniség összefügg a termék jellemzőivel, hogy miben hisz a márka, mi a küldetése, milyen a minősége a terméknek, és meghatározza az ára.


A márkaépítés fontos lépései

Kezd a kérdésekkel!

Mi az oka annak, hogy elindítottad a vállalkozásodat? Fontos ezt a kérdést boncolgatni, hogy a cél is tiszta legyen, és az, hogy mit szeretnél elérni a jövőben.

Határozd meg a saját célcsoportodat!

Nagyon fontos meghatározni a célcsoportot. Ugyanis, ha a brand-ünk nincs összhangban a célcsoporttal, akkor nehezebben vívjuk ki a bizalmukat. Erre kiváló lehetőség a piackutatás. Még az indulás előtt meg kell ismernünk a célközönséget!

Határozd meg a brand értékeit

Biztosan kijelenthetjük, hogy a te piacodon is vannak bőven más szereplők. Azonban a lényeg abban rejlik, hogy legyen legalább egyetlen dolog, amit nem tudnak lemásolni. Legyél valamiben te a legjobb!

Tervezd meg a márkád arculatát!

Szükséged lesz arra is, hogy a branded vizuális megjelenését is tökéletesítsd! Színek, betűtípusok, és egyéb vizuális szempontok is segítségedre lesznek ebben.

Tervezd meg a kommunikációd hangvételét!

A kommunikáció a lelke mindennek, hiszen nem mindegy a hangnem. A célközönséged stílusához kell igazítanod, hogy baráti hangon, viccesen vagy formálisan fogsz-e velük beszélni.


Kezdj is hozzá a márkaépítéshez!

A tervezés végére érve szeretnénk összegezni a legfontosabbakat. Figyelj oda, hogy az üzeneteid egységesek legyenek. Minden elem fontos, legyen szó a weboldaladról, közösségi média megjelenésedről, hirdetéseidről. Ha képes vagy alkalmazni a fentebb leírtakat, akkor kezdődhet is a márkaépítés!

Kapcsolódó cikkek

Márkák és influenszerek: a hatékony együttműködések nyomában

Márkák és influenszerek: a hatékony együttműködések nyomában

A hirdetők számára a minőségi tartalom és az erkölcsi tartás a prioritások.

Márkaépítés nélkül nem megy

Márkaépítés nélkül nem megy

A márkaépítés fogalmával nincs mindenki tisztában. Ellenben akik értik, tudják milyen fontos egy erős brand felépítése.