Márkák és influenszerek: a hatékony együttműködések nyomában

A hirdetők számára a minőségi tartalom és az erkölcsi tartás a prioritások.
Márkák és influenszerek: a hatékony együttműködések nyomában

A technológia villámgyors fejlődése új kihívások elé állította a marketing szakembereket, akik hamar rájöttek, hogy egyre nagyobb lehetőség lakozik a közösségimédia-felületek influenszereiben.

A Kepios kutatócég évről évre megosztja a nagyérdeművel eredményeit az épp aktuális digitális trendekről, azok változásairól, alakulásáról, így például a közösségimédia-felhasználók számának emelkedéséről vagy a platformok küzdelmének jelenlegi helyzetéről. Eredményeik általában nagy médiavisszhangot vernek, s a kommunikációs szakemberek számára egyfajta kapaszkodót nyújtanak az eligazodásban. A cég 2022 januárjában közzétett adatai egészen sokkoló adatokkal szolgáltak: eszerint jelenleg 4,6 milliárd közösségimédia-felhasználó van a világon, ez a szám a Föld jelenlegi populációjának mintegy 54,8%-a. A 2021-es adatokhoz képest emelkedő tendencia figyelhető meg a vizsgált területen, hiszen 424 millió új felhasználó csatlakozott valamelyik közösségimédia-platformhoz az eltelt egy évben. Emellett számszerűsíthető tény, hogy napjainkban közel 50 millió influenszert tartanak számon világszerte. Az influenszer-marketing pedig mára 104 milliárdos üzletté nőtte ki magát.

A képen fal, beltéri, személy, computer látható

Automatikusan generált leírás

Jelenleg több mint 50 millió influenszert tartanak számon világszerte.

Nem csoda, ha a fiatal generáció tagjai számára egyre inkább kecsegtető a tartalomgyártói szakma. 2019-ben 2000 amerikai szülő vett részt abban a felmérésben, amely arra a kérdésre kereste a választ, melyek a fiatal generáció számára a legkecsegtetőbb állások. A dobogó legfelső fokát az orvoslás foglalta el, a második és harmadik helyre viszont újfajta szakmák férkőztek be: a közösségimédia-influenszer. és a YouTuber. Az eredmények számos kérdést vetettek fel: vajon valóban megéri influenszernek lenni? S egyáltalán hogyan választják ki a márkák a megfelelő influenszert a sok közül?

A képen szöveg látható

Automatikusan generált leírás

A fiatalok számára is egyre kecsegtetőbb a tartalomgyártó szakma

Általános tény, hogy a szakemberek első sorban a tartalomgyártó hitelességét veszik górcső alá. Vajon az influenszer konzisztensen kitart elvei és prioritásai mellett, vagy néha-néha elcsábul? Fontos kritérium még, hogy az influenszer kapcsolódjon valahogy a márkához. A fogyasztó számára az jelenti a legnagyobb húzóerőt, ha látja, hogy kedvence újra és újra ugyanahhoz a brandhez nyúl vissza: ez benne is bizalmat alakít ki a márka iránt. Nem elhanyagolható az sem, hogy az influenszer milyen minőségű vizuális tartalmakat gyárt és oszt meg a közösségimédia-platformján, azaz mennyire igényes és látványos a feedje.

A szakemberek kiemelik azt is, hogy fontos, hogy az influenszer hasonló értékek mentén élje mindennapjait a vizuális térben, mint maga a márka. Az erkölcsi tartás nem csak a való életben, hanem virtuálisan is ugyanúgy érvényes.

S hogy mennyi az annyi? A végeredmény sok mindentől függ, de leginkább a követők, feliratkozók, s a nézők száma határozza meg a kereset pontos összegét. A Business Insider március 1-jén publikált cikkéből kiderül: egy YouTuber 1000 megtekintésért körülbelül 2 és 12 dollárra tesz szert. Havi szinten ez 80 és 55.000 dollár környékére rúg, ez jelenleg 18 millió forintnak felel meg.

További írások a Colore.hu oldalon olvashatók!

Kapcsolódó cikkek

Céges reklámajándékok a borok szerelmeseinek

Céges reklámajándékok a borok szerelmeseinek

Céges reklámajándékokat keres a vállalata számára? Ebben a cikkben számos olyat mutatunk be, amely remek lehet a borok szerelmeseinek.

5 tipp a sikeres hotel online hirdetésekhez

5 tipp a sikeres hotel online hirdetésekhez

Az online hirdetések világában egy szálloda számára kulcsfontosságú, hogy hatékony stratégiát dolgozzon ki.

Marketing tippek egy kisvállalkozás felfuttatásához

Marketing tippek egy kisvállalkozás felfuttatásához

Egy új vállalat megalapítása idő és pénz tekintetében is költséges feladat. Nem elég valami egyedit kínálunk – ki kell választanunk a megfelelő értékesítési csatornákat, meg kell ismernünk célközönségünket, és gondoskodnunk kell róla, hogy akkor se feledk