Black Friday: Rekordszámú vásárló várható

A tavalyi évhez képest jelentős változásokra számíthatnak az üzletláncok a Black Friday kapcsán. Kétségtelen, hogy a fogyasztói kultúrában az év egyik legnagyobb ünnepének lehet nevezni a Fekete Pénteket, az Offerista Group ezzel kapcsolatban végzett egy széleskörű kutatást.
Black Friday: Rekordszámú vásárló várható

Az óriási akciók sokaknak kedveznek, így a háztartási gépek, ruhák vevői mellet a karácsonyi ajándékokat most beszerzőkre is számítani lehet. A felmérés válaszadóinak 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra, ami azt mutatja, hogy 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv 2020-hoz képest.

Akik eredetileg nem terveztek vásárlást, ők se maradnának ki teljesen a dologból, 73% nyilatkozott a spontán vásárlási szándékáról, ha egy olyan ajánlat találná meg, ami különösen érdekli.

A felmérésben a válaszadók 20 és 50 000 Ft közötti összeget terveznek költeni, de akadtak, akik nem szabtak meg határokat ezen a téren, hiszen az majd a vásárlás során derül ki, az akciók függvényében. A vásárlási hajlandóság tehát megvan.

Az akciók felől az emberek különböző módon értesülnek, de jól látszik az új trend. Az emberek a pandémia idején kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, ez a trend idén is folytatódik. Szívesen olvassák az áruházak weblapjait, a közösségi médiát, valamint az akciókat közlő hírleveleket. Offline a TV hirdetései továbbra is rengeteg vásárlót vonzanak be (40%), azonban elég nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, 24%-kal csökkenést mutat a tavalyihoz képest.

Habár az ajánlatok keresésénél az online platformok tarolnak, mégis sok vásárlóra lehet számítani az áruházakban is. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%). A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül, míg a harmadik legnépszerűbb termékkategória Az “otthon és kertészeti termékek” (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

A termékkategóriák iránti érdeklődés, illetve a hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan érik el az vásárlókat.

A felmérés részletes információit itt találod.

Kapcsolódó cikkek

A Corona feltette a gazdagokra is a koronát!

A Corona feltette a gazdagokra is a koronát!

Eddig is voltak társadalmi különbségek a világban, de a járvány ezt méginkább felerősítette.

Pénz = boldogság?

A pénz nem boldogít! – Vagy mégis?

Egyes kutatások szerint van egy határ, amely után már nem tesz boldoggá a pénz. Egy amerikai tanulmány azonban ellentmond ennek.

A Z generáció már online vásárolja az ajándékokat

A Z generáció már online vásárolja az ajándékokat

Egyre többen intézik appokon keresztül az ajándékvásárlást