Régen ingyen kaptuk ezeket a dolgokat, ma már fizetnünk kell értük

Az életben mindennek ára van - tartja a régi bölcsesség, míg egy másik közhely szerint minden egyre drágul. Sajnos mindkettő igaznak mutatkozik, ha belegondolunk, hogy korábban számos olyan cikket is ingyen kaptunk, amiért ma már fizetni kell. Vajon melyek lehetnek ezek?
Régen ingyen kaptuk ezeket a dolgokat, ma már fizetnünk kell értük

Nyilvános vécék

Régen akármelyik étterembe beugorhattunk, de akár az autópálya szélén lévő nyilvános vécét is használhattunk, ha épp ránktört a szükség. Ma már ez egyre kevésbé van így - igaz, a fizetős nyilvános vécék legalább tiszták…

Reptéri csomagok

Rég elmúltak már azok az idők, amikor egy bőröndöt ingyenesen vihettünk fel a repülőre. Manapság már csak a kézipoggyász grátisz, de ki tudja még meddig?

Ellátás a repülőn

Nemrég még a rövidebb, fapados utakon is magától értetődő volt, hogy kapunk valamilyen nasit, vagy egy ingyenes italt. A légitársaságok azonban azóta belátták, hogy ezeken is jól kereshetnek.

Műanyag zacskók

Persze, a környezetünk fellélegzik, hogy a műanyag zacskó fizetőssé vált, és számos alternatíva is megjelent. Kicsit azonban mégis hiányzik a kérdés, hogy “zacskót adhatok hozzá?”

Tölcsér a fagyikhoz

Régen itt is magától értetődő volt a kérdés: “Tölcsért adhatok?” Manapság azonban már a tölcsérért, ahogyan bármilyen más extráért is fizetni kell egyes fagyiárusoknál.

Karácsonyi vásár

Nem nevezhető ünnepi szellemiségűnek, hogy újabban már egyes karácsonyi vásárokba is csak pénzért tehetjük be a lábunkat.

Ketchup, majonéz

Persze, ebbe az összegbe senki nem fog beleszakadni, de míg régen ingyenesen járt a kis zacskó ketchup vagy majonéz a rendelésünk mellé, ma már sok esetben fizetnünk kell érte.

Wellness a hotelben

Egykor magától értetődő volt, hogy aki már a szállását kifizette egy hotelben, az a medencéhez is ingyenesen hozzáférhet. Egyes hotelekben az idők azonban sajnos változnak…

Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Pénz = boldogság?

A pénz nem boldogít! – Vagy mégis?

Egyes kutatások szerint van egy határ, amely után már nem tesz boldoggá a pénz. Egy amerikai tanulmány azonban ellentmond ennek.

A Z generáció már online vásárolja az ajándékokat.

A Z generáció már online vásárolja az ajándékokat

Egyre többen intézik appokon keresztül az ajándékvásárlást.